דולפינים ועמודים בחוף קצא”א

קצא”א הוא קו צינור אילת אשקלון לשעבר, וקו צינור אסיה אירופה בהווה להובלת נפט. מיכליות מגיעות לאילת ומתחברות למזח וכך מועבר הנפט מאילת לאירופה, במקום לשוט דרך תעלת סואץ.

באילת יש שני מזחים של הקו, המזח הדרומי יותר, שעדיין פעיל, והמזח הישן הצפוני, קרוב לריף הדולפינים. במשך שנים היה המתחם סגור, מסיבות בטחוניות ומסיבות נוספות.
לפני כמה שנים, החלק הבלתי פעיל נפתח לציבור והוכשר לרחצה. במקום יש חניה מסודרת, ציליות, ברזיות מים קרים, ולאחרונה נוספה גם מקלחת.

כל מי שהגיע אליי לקורס צלילה חופשית זכה לצלול בחוף קצא”א, זהו אחד מהמקומות האהובים עליי. המקום נגיש ומסודר, לרוב פחות גלי, ואפשר להתמקם ולקשור את המצוף בעומקים שונים, מקום נהדר לצלילה חופשית, לאימון ולהעמקה. מידי פעם אפשר לראות באיזור צבי ים, טרגונים וטחנים, פעם פגשתי שם כריש כינורן. 🐢🐬

המקום קרוב לריף הדולפינים, ומידי פעם הם יוצאים לסיבוב ולציד באיזור, ואז אפשר לפגוש גם אותם. האיזור הוא חולי, אך מפוזרים בו סלעים ועמודים ועליהם שוניות אלמוגים יפהפיות. 🐠🪸

חוף קצא"א
עמודי חוף קצא”א

באיזור יש הרבה נקודות מעניינות, חלקן מוכרות יותר, וחלק פחות –

השונית הרדודה

מיד בכניסה למים, בחלק הדרומי הרדוד, יש איזור מגודר במצופים, בתוכו שונית אלמוגים רדודה, אפשר למצוא בה אלמוגים ודגים, מתאימה גם לשנרקול עם ילדים.

עמודי המזח

את המזח של קצא”א קשה לפספס, אורכו כ-200 מטרים, והוא נתמך בעמודים גדולים. לאורך השנים התיישבו אלמוגים על העמודים, והפכו אותם ליפים ומרשימים. ככל שמעמיקים הנוף נהיה יפה יותר, על חלק מהעמודים הותקנו רשתות עגולות, כחלק מניסוי מדעי לגידול אלמוגים.
העמודים מתחילים בגובה 3 מטרים, ומגיעים לאיזור ה-17 מטרים בקצה המזח.

העמודים בקצה המזח

אלו עמודים יפים ומרשימים, הרבה דגים ואלמוגים עליהם ותחתם. שימו לב, בתחתית עמודים אלו יש ערמה של חוטי ברזל, תלתליות, לא כדאי להסתבך איתם, ולא להפיל ציוד.

מצפון למזח, באיזור הרדוד קבוצה נוספת של עמודים, הבולטת על פני המים, גם נקודה נחמדה, כ7-9 מטרים. כל האיזור מצפון למזח הוא איזור שיט, ובעונות החמות מגיעות לשם הרבה סירות תיירים, כדאי להגיע בשעות שאין הרבה כלי שיט, וגם מצוף סימון לא יזיק.

עמודי ריף הדולפינים

הנקודה הצפונית ביותר היא העמודים של ריף הדולפינים, אם אתם רוצים לראות דולפינים שם הסיכוי הגבוה ביותר, אבל לא תמיד הם מגיעים. יש תקופות שהם יוצאים הרבה, יש תקופות שהם כל הזמן בריף, לפעמים מוקדם בבוקר, או לפנות ערב אפשר לפגוש אותם יותר.

🐬 כמה כללים למפגש עם דולפין

לא לנסות לרדוף אחריו ולא לשלוח ידיים, כל אלו יגרמו לו להתרחק מכם. אפשר להסתכל, בלי יותר מידי רעשים ותנועות, ואם תהיו מספיק מעניינים ורגועים אולי הוא יתקרב קצת יותר.

העמודים הכי יפים

בקצה המזח, משני צדדיו יש מצופים צהובים משולשים, מתחת לכל מצוף קבוצת עמודי מתכת מרהיבים. העמודים מכוסים באלמוגים ועשירים בדגים.
העמודים שמשמאל למזח, מתחת למצוף הצפוני יותר, יפים ומרשימים במיוחד.
הם מתנשאים לגובה 17 מטר, ולדעתי זהו אחד האתרים היפים באילת.
הרבה צוללים ומשנרקלים מסביב לקצה המזח, ומפספים אתר החלק היותר יפה שנמצא כמה מטרים ליד.

אתרים לצלילה חופשית באילת
העמודים הכי הכי

האיזור הדרומי של קצא”א

עוד נקודה יפה ופחות מוכרת. מעבר לרצועת המצופים הצהובים, בפינה הדרומית מזרחית, עמודים נוספים ואיזור מלא בשוניות אלמוגים גדולות. 🪨🪸
העומק שם פחות מעשרה מטרים, והוא מתאים לצלילות כיף ולצילום.
רק אל תדרימו יותר מידי, אסור להתקרב למזח הדרומי הסגור.

לסיכום

קצא”א מקום מעולה לצלילה חופשית, עם מגוון של נקודות עניין, רמת קושי קלה ובינונית, ועם אפשרות לפגוש דולפינים ובעלי חיים נוספים.

בווייז – חוף קצא”א
חניה קרובה – החניה של קצא”א
מקלחת – על החוף

לשאלות נוספות, או לצלילה מודרכת באתר דברו איתי,
אסף בנדל
050-3314033

האתרים לצלילה חופשית באילת נשלחו לחברי קבוצת הוואטסאפ שלנו, אתם מוזמנים להצטרף לקבוצה ולקבל טיפים ומידע בנושא צלילה חופשית – לקבוצה השקטה או לקבוצה הפתוחה לדיונים.

רשימת האתרים

לפרטים לחצו על הקישורים –



רוצה להגיע לעומקים חדשים? קורסי צלילה חופשית בסיסיים ומתקדמים בצָלוּל


צוללים עם צָלוּל - מצטרפים לקבוצת הווטסאפ השקטה ומקבלים מידי שבוע טיפים, עידכונים ועוד דברים מעניינים מעולם הצלילה החפשית


איך לנשום לפני צלילה חופשית? ולמה נשימות עמוקות יכולות לסכן אותך בצלילה?
לקבלת המדריך לנשימה לפני צלילה:


שתפו אותי :

כתיבת תגובה

Open chat
1
שלום,
אני אסף, מדריך צלילה חופשית בצָלוּל,
איך אפשר לעזור לך? אשמח לקבל את הודעתך