אנדריאה זוקרי – אמן השוואת לחצים

בשבוע האחרון איבדנו אדם יקר ואהוב. צולל ומורה דגול, שהטביע את חותמו על עולם הצלילה החופשית – אנדריאה זוקרי Andrea Zuccari.

אנדריאה נולד ב1974 ברומא שבאיטליה, ובמהלך חופשה בשארם א-שייח’ גילה את עולם הצלילה, והחליט להישאר. מהר מאוד הוא גילה גם את הצלילה החופשית, ואת הכשרון המיוחד שלו בתחום. אחרי שהתנסה בצלילה חופשית והצליח לצלול ל-50 מטרים ללא הדרכה מוקדמת, אנדראה נרשם לקורס צלילה חופשית. מאז רק המשיך והעמיק.

הוא שבר שיאי צלילה חופשית לאומיים (איטלקיים ושוויצריים), הבולט שבהם צלילה לעומק 185 מטרים ללא דקומפרסיה בסגנון ללא גבולות.

אקדמיה להשוואת לחצים

אנדריאה התפרסם בזכות המומחיות שלו בכל מה שקשור להשוואת לחצים. הוא שלט בהשוואת לחצים בצורה יוצאת מן הכלל, והיה האדם שצלל לעומק הרב ביותר עם מסיכה – 175 מטרים.

אנדראה חקר את תחום השוואת הלחצים לעומק, ופרק את השוואת הלחצים לגורמים. הוא בדק איזה שרירים ושסתומים אנחנו מפעילים בהשוואת הלחצים, ופיתח שיטה להשוואת לחצים מודעת. בעזרת חשיבתו היצירתית הוא פיתח מתודות ללימוד ולשיפור השוואת הלחצים, והקים את האקדמיה להשוואת לחצים

צוללים חופשיים מכל העולם הגיעו אל מרכז הצלילה בשארם, כדי ללמוד השוואת לחצים אצל אנדריאה. שיאני עולם, וצוללים ידועים למדו ונעזרו בשיטות שלו. 

מדריכים רבים, משתמשים בפרוטוקולים של אנדראה כדי ללמד השוואת לחצים. רבבות של צוללים חופשיים ברחבי העולם מצליחים להשוות לחצים רק בזכות השיטות של אנדראה, רובם לא יודעים זאת.

אנדראה אירגן תחרויות גדולות בשארם, ופיתח הרבה גם את נושא הבטיחות בתחרויות ובצלילה החופשית.

הרבה שיאים נשברו בפלטפורמת העומק של אנדראה, והכל תחת השגחתו המקצועית.

מעבר להכל, אנדריאה היה אדם לבבי וחם, עם הרבה סבלנות, אדם שנעים לדבר איתו.

ההיכרות שלי עם אנדריאה

שיעור השוואת לחצים אנדריאה זוקרי Andrea Zuccari
שיעור השוואת לחצים אנדריאה זוקרי Andrea Zuccari

את אנדריאה זכיתי להכיר בזכות חבר וקולגה בשם שגיא כברה. שגיא ואני עברנו ביחד קורס מדריכים, ולאחריו נסע שגיא  ללמוד ולהשתלם אצל אנדריאה, והיה לאחד התלמידים הקרובים אליו.

לפני כשנה, בהמלצת שגיא, לקחתי סדרת אימונים מרחוק בהשוואת לחצים מתקדמת אצל אנדריאה, וגיליתי אדם מדהים. 

הוא שלט בחומר בצורה מוחלטת, גילה ותיקן אצלי טעויות שכלל לא הייתי מודע להן. למדתי ממנו גם איך ללמד השוואת לחצים, והרבה מחניכיי חייבים לו את היכולת שלהם לצלול ולהעמיק ללא כאבים וללא פציעות.

אנדריאה היה מקור של השראה, למדתי ממנו על הגישה לצלילה ולהוראה. על לימוד של נשימה נכונה, לפני לימוד של עצירת הנשימה, גישות שאני גם מיישם בהדרכה שלי. כל שיעור איתו היה עבורי חוויה של גילוי ושל התחדשות, ובזכותו אני היום צולל טוב יותר, ומדריך טוב יותר.

כך זה נגמר

לצערי למדתי ממנו מעט מידי, והיה לי עוד הרבה מה ללמוד ממנו. לאחר סיום אוגוסט הגדוש בקרוסים, תכננתי לקחת סדרת שיעורים נוספת אצל אנדראה, כדי להעמיק ולהרחיב את הידע והטכניקות. תכננתי בחורף לנסוע לבקר אותו ולהתאמן איתו, אבל השבוע כל התכניות נגוזו. ביום שני (28.8.23) אנדריאה יצא לצלילת מיכלים ממנה הוא לא שב, בעקבות תאונת צלילה.

אנדראה זוקרי נעלם במעמקים, אבל החותם שהוא הטביע יישאר לעוד הרבה זמן. הטכניקות והפרוטוקולים של  אנדריאה ימשיכו לסייע לצוללים רבים עוד שנים ארוכות. ההשראה והידע שלו ימשיכו להשפיע על עולם הצלילה החופשית.

תנחומיי למשפחתו ולכל אוהביו.

אסף בנדל

הפוסט נשלח לחברי קבוצת הוואטסאפ שלנו, אני מזמין אותך להצטרף לקבוצה ולקבל טיפים ומידע בנושא צלילה חופשית – לקבוצה השקטה או לקבוצה הפתוחה לדיונים.



רוצה להגיע לעומקים חדשים? קורס צלילה חופשית למתחילים ולמתקדמים בצָלוּל


צוללים עם צָלוּל - מצטרפים לקבוצת הווטסאפ השקטה ומקבלים מידי שבוע טיפים, עידכונים ועוד דברים מעניינים מעולם הצלילה החפשית


איך לנשום לפני צלילה חופשית? ולמה נשימות עמוקות יכולות לסכן אותך בצלילה?
לקבלת המדריך לנשימה לפני צלילה:


שתפו אותי :

כתיבת תגובה

Open chat
1
שלום,
אני אסף, מדריך צלילה חופשית בצָלוּל,
איך אפשר לעזור לך? אשמח לקבל את הודעתך